Vad tycker folk med tacky smak om ordet tacky?

Jag bryr mig inte om hur människor ser ut längre. För några år sedan, i mina mörkaste stunder vägrade jag dock umgås med människor som jag tyckte var fula. Det va som att deras fulhet och brist på smak skulle smitta av sig på mig, jag blev lite fulare bredvid en ful människa. Hela min karaktär skulle krackelera om någon såg mig tillsammans med en person utan välpolerad yta. Precis som att jag inte ville ha en ful handväska, så ville jag inte ha en ful kompis. Ungefär så långt tänkte min förtappade hjärna. Samtidigt så kunde jag ju inte umgås med folk som var för snygga för då blev ju jag automatiskt fulare. Man kan säga att min umgängeskrets blev rätt begränsad.


Ja man kan ju skratta åt det hela nu när man har kommit till vett och sans.


Men det var ju inte det jag skulle skriva. Jag skulle ju skriva att jag åkte finlandsfärja i helgen och funderade mycket på hur folk med tacky smak uppfattar just tacky smak. Jag menar, vad tycker egentligen tjejen med den fluffiga ko-tygsjackan och leopard-boots är tacky? Måste det vara ännu mer tacky då eller finns kanske inte ens ordet i hennes vokabulär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0