Apajävel apa

Har länge undrat vad som driver folk framåt i livet. Själv har jag i mitt 25-åriga liv hittills drivits av följande drivkrafter (även i olika kombinationer):

- Ilska och bitterhet
- Konkurrans med andra, avundsjuka
- Bekräftelsebehov
- Behov att visa upp mig, att folk ska veta vem jag är, att vara betydelsefull
- Att vara bäst / snyggast

Ja, det känns ju inte direkt som några konstruktiva saker jag radar upp, så man får ju hoppas att jag är ganska ensam om det här. Minst sagt. Men det är jag ju såklart inte. Känns som att vi alla är som dumma apor som drivs av de primitivaste av krafter. Som jättebäbisar i en enda stor sandlåda. Själv är jag såklart snäppet bättre än alla andra för jag har inga av dessa destruktiva drivkrafter kvar. Inga andra drivkrafter heller i och för sig, vilket oroar mig en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0