Loundun?

Jag o Jussi har plöjt igenom alla avsnitt av Fredrik Lindströms "Svenska dialektmysterier" och de va ju värt att kolla på alla avsnitt bara för att få se den goa göbben från Göttabarrrg som jämförde fruntimmer med spårvagnar. Ni är med mig om ni sett det. Hur som helst så va min vän Frasse med om ett alldeles eget dialektmysterie på Sticky en gång. Han prata med en skånsk tjej om lite allt möjligt och tjejen säger att hon har bott ett halvår i London, vilket på det skånska språket blir Lundon, vilket Frasse i rockmusiken brus uppfattar som Lunden. Så Frasse kommer igång o snackar om Överåsvallen o Karl Alpe och fan vet jag. Det blev väl inget ligga av den gången antar jag.

Kommentarer
Postat av: Idun

sjukt kul..hahahaha

ja länkade dig på blogga, hoppas inte det gö nööet Smålänska ;)

2009-09-28 @ 12:23:47
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0