Likviditetskalkulering

Jag börjar ana en viss oro inför mina likvida medel. Mina resurser börjar sina. Eller, jag är helt jävla fattig på ren svenska. Funderade på lite olika sätt att snabbt skaffa pengar.
- Hora. Kan låta väldigt bra på pappret. Man får altså både knulla OCH få pengar. En ren win to win-situation skulle många kunna säga. Men i verkligheten faller argumenten tämligen platt.
- Ekonomisk brottslighet. Kanske sms-lån till en fet ränta? Jag fick lära mig härom veckan att om man lånar ut under 3000 spänn åt gången så behöver man inte göra någon form av kreditupplysning. Altså är det fritt fram att låna ut småpengar till ensamstående white-trash-morsor med för många barn som sedan går direkt till inkasso. Men de känns lite........ moraliskt oförsvarbart på något sätt.
- Kidnappning. Nån i Jussis klass skämtade om att kidnappa Fabian Bengtsson (on off-vdn) IGEN! Jag kanske skulle kunna vara med på ett hörn här? Inte bara för att de kan generera pengar utan för att det också är stor humor.
Äh. Det är svårt det här med pengar. Om någon har något annat förslag kan ni väl höra av er?


Kommentarer
Postat av: J

HAHA!



(Fabian är vd för Siba, inte On Off...)



puss

2009-04-09 @ 18:08:05
Postat av: korro

aj fan.

2009-04-10 @ 10:04:45
URL: http://korro.blogg.se/
Postat av: Anders

ska vi tävla i fattighet? jag vinner lätt ;)

2009-04-24 @ 23:17:55
Postat av: korro

anders, det är bara att gratulera!

2009-04-25 @ 20:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0