Snygg?

Jag vet liksom att jag inte är speciellt snygg. Jag är däremot inte heller direkt ful. Jag har inga snea tänder, groteskt överbett eller potatisnäsa. Däremot har jag små kinesögon, ett hår som är 10 gånger tjockare än alla andras och en aningen framåtskjutande haka. När jag gick i högstadiet sa en "kompis" till mig att min näsa förstörde hela mitt utseende. Om inte min näsa hade varit så liten och intetsägande så hade jag kunnat vara riktigt söt menade hon. Skönt att hon sa sådär kan jag nu tänka. För genom att både ha ansetts som ful och ibland fin kan man säga att jag nu har kommit till den totala självinsikten. Jag är helt enkelt ganska medioker i mitt grundutförande. Anywhoooo.. Det jag vill komma till är att det ibland är så jävla skönt att gömma sig bakom sin svarta betty page-lugg och sitt röda läppstift. Jag gör liksom inte anspråk på att vara en strandfresch brud med bara lite mascara utan jag gör anspråk på att helt och hållet vara min egen. Det är därför jag är så såld på allt som har med klassisk burlesque att göra. Hur många klassiska skönheter finns det inom burlesquen liksom? Alla kvinnor genom burlesquens historia skulle idag antagligen anses som medelmåttiga, men enligt mig är dom otroligt vackra. Dels därför att dom själva VET att dom är vackra och dels därför att dom GÖR sig vackra ett sätt som idag anses överdrivet och onaturligt. Istället för att förbättra det som gud har gett en och bleka några diskreta slingor så är det liksom fuck you jag är blond, men färgar håret svart och målar mina läppar röda. I elle kan man läsa att man antingen ska markera läppar ELLER ögon, men i burlesquen är allt tillåtet och lite till. Jaaaa. Kvinnlighetens gränser äro snäva och burlesque-tjejer trampar över gränsen på ena sidan och de osminkade feministerna med hår under armarna trampar över den på andra sidan. Och gud vad jag är glad för det!




Sally Rand

Försökte få in en bild på Gypsy Rose Lee också, men utan framgång. Men bildgoogla för guds skull! Någonting ska ni väl kunna åstakomma själva? va?




Kommentarer
Postat av: max

du är ju bland det snyggaste jag sett i mitt liv och dessutom är du sjukt asbra. dör lite extra i min bakfylla av din blogg.

2009-04-26 @ 09:50:31
Postat av: Anonym

Mäh du e juh hur söt som helst... MARTYR!!!;-)

2009-04-26 @ 19:39:12
Postat av: jessica

min snygg-bästis!! jag skulle göra vad som helst för att få både din näsa och ditt hår! och dina ögon är det inget fel på alls, de är jättefina!



men jag känner att man kan vara både burlesque-drottning och hårig feminist samtidigt! det ena behöver inte utesluta det andra

2009-05-05 @ 11:50:30
URL: http://www.cherryfuck.se
Postat av: Robert Aug

Jag är ingen skönhet i mitt grundutförande heller men på med en wigga o massa smink då jävlar =) jag tycker det är skönt för då kan man själv bestämma när man vill vara sinnessjukt snygg eller gömma sig i alldagligheten. Leve oss som kan allt!

Loves U

2009-05-06 @ 00:29:53
URL: http://www.hanky.se/robertaug
Postat av: Anonym

hej karro! vill spama lite..



snälla tipsa alla om,



hittasigne.blogg.se





vi måste få tillbaka henne.



tack

2009-05-12 @ 19:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0