Hur kan man överleva i 11 år i ett rekvesitaförråd?

Jag bara undrar en grej. Vad är det för verklighetsfrämmande människor som är kostymmakare och makeup-artister på svenska TV- och filmproduktioner? Sen när såg alternativa människor ut som tjejen i "män som hatar kvinnor"? Jo hörreni, de kan jag svara på! Svaret är hösten 1998. Sedan dess har inte kombinationen nithalsband, matrix-skinnkappa, svart eyeliner UNDER ögat och svart läppstift varit helt ok. Jag upprepar: inte ok. Kanske på nån stackars schoolshooter i staterna, men inte på en helt vanlig punktjej i mellansverige. Svart lång skinnrock-outfitten utstrålar liksom psykvarning lång väg. Svart lång skinnrock = Här är en som har en hiss som inte riktit går ända upp. Och jag råkade kolla på nån ny SVT-drama-produktion häromdan, med tuva novotny, nåt om livet efter dokusåpan, och där framställdes också dom alternativa vänster-kidsen som frrrrrrrrrrrrrrrrrreaks. Krossa porren och gör revolution och kasta sten. Är det nån som vill krossa nån porr nu för tiden egentligen? Den är ju överallt, snart kommer det växa snoppar ur ögonen på oss allihopa och jag kunde inte bry mig mindre. Sten orkar jag inte heller kasta, men nån gång tänkte jag bli verbal och kasta ord omkring mig.. Om jag inte tar över rekvesitaavdelningen på SVT då, det verkar inte jättesvårt.





Notera även piercingen i ögonbrynet och lackbyxorna. HAHAHAHAhahahahaha osv





Kommentarer
Postat av: Johan

Skönt att du sätter ord på de tankar jag tänkte härom dagen på busshållplatsen. Jag blir så härligt upprymd och fnittrig i hela kroppen när man föreställer sig vad i helvete som pågår i kostymare och makeuppares huvuden - det är säkert samma människor som jobbar på beck-filmerna.

2009-02-25 @ 21:48:18
Postat av: Idun

hahaha helt rätt karro! tänkte precis samma sak

2009-02-25 @ 22:13:02
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple
Postat av: frida

haha! Skönt att du skrev det så jag slapp! puss

2009-02-26 @ 13:33:47
URL: http://fridapix.blogg.se/
Postat av: Anonym

gnällkärring vem bryr sej?

2009-02-27 @ 19:25:19
Postat av: karro

haha helt rätt! vem fan bryr sig?

2009-02-28 @ 13:22:34
URL: http://korro.blogg.se/
Postat av: Emmi

Antagligen finns det bara en kostymmakare som de anställde 1990-nånting och som fortfarande kör stenhårt på sin sak ;) Nä men håller med dig till fullo! När de ska gestalta "alternativa" människor får dom det oftast om bakfoten.

2009-03-07 @ 19:00:36
URL: http://daisychain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0