Bang bang bang!

Jag kommer nu att slå in lite öppna dörrar. Så håll i er!

Jag pratade med några klassisar för ett tag sen om Blondinbella. En tjej som är både smart och bra på alla vis sa att folk retar sig på Bellabanan för att hon är tjej och framgångsrik. Den svenska avundsjukan blandat med en gnutta kvinnoförtryck altså. Jag va såklart tvungen att kolla upp det här. Blondinbella har på sin blogg bla skrivit om hur omodernt Sex and the city är. Nu är det Desperate housewifes som gäller. Och då menar hon tydligen inte vad vi ska titta på på TV, utan hur vi ska leva våra liv. Tjejer nu för tiden är så trötta på att knulla runt och vill ha den klassiska tryggheten i ett parförhållande. Heldre bak-Bree än slamp-Samanta filosoferar Bananbella. Läs skiten här.
Altså. Förutom att det är väldigt roligt att BlondinBella är 18 år och redan tant, så är det även fascinerande att hon är helt historielös. Nu för tiden är det altså inne att tjejer både ska vara snygga, framgångsrika, bra på att laga mat OCH ta hand om sitt hem. Men guuuuuuud så befriande hörru! Det fanns en annan tid då kvinnor också väldigt starkt sammankopplades med allt som hade med hembestyr att göra. En tid då kvinnlig rösträtt, fri abort, universitetsstudier, preventivmedel och barnomsorg inte behövde bekymra våra söta små hjärnor.

Summa sumarum: Blondinbella-Banan är både framgångsrik OCH korkad, och inga motsägelser finnes däremellan.

Kommentarer
Postat av: Jussi

Uppenbarligen så hatar folket henne inte alls.. Det är det som är det sorgliga.

2009-02-20 @ 23:33:18
Postat av: karro

nä precis. men det är ju för att 92,3% av svenska folket är utvecklingsstörda.

2009-02-21 @ 10:14:50
URL: http://korro.blogg.se/
Postat av: max waxlax

jag känner att om hela hennes generation tänker likadant kommer världen snart att gå under.

2009-02-21 @ 13:18:50
Postat av: SaraBeata

Uuugh, det finns ingen gräns för hur mycket jag hatar denna vidriga kärring alltså! första och föhoppningsvis sista gången jag läste hennes blobb eller vereheter. 1: hon måste ha den där sjukdomen där man åldras jävligt fort, vafan hände med forever young å den grejen?? Vad blir då nästa trend i blondinbella-världen? löständer och rullator? 2. vaddå trendigt med hus o parmiddag i 20-årsåldern? dom i Desperate Housewifes är ju iallafall över 30 kanske t.o.m 40!

Jag dör! Nu dör jag!!!

2009-02-21 @ 13:50:52
Postat av: korro

blobb blobb. jag tror att nästa trend kommer om 10 år när hon har tröttnat på sin tråkiga och stela snubbe. då kommer helt plötsligt SATC va inne igen för att blondinbella vill ut och knulla igen. alltid kul med folk som tillämpar sina egna värderingar på alla andra.

2009-02-21 @ 13:58:38
URL: http://korro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0