Ett öppet brev till Gud

Käre Gode Gud i himlen. Jag har hört att de va du som uppfann min kropp och dess funktioner nån gång för väldigt länge sedan. Här har jag en viss kritik kring konstruktionen, som jag tycker borde uppdateras. Är det inte dags att komma med en "kropp 2.0"? En kropp som kan ta oss in i 2000-talet med bravur? Jag har också hört att du gjorde mig av ett revben från en man, vilket i sig verkar jävligt tvivelaktigt. Men tillbaka till min kritik. För det första, det här med att man måste stoppa in mat och vatten i ett hål, som sedan ska bajsas och kissas ut ur andra hål, tycker jag är jättekonstigt. Kunde det inte räckt med äta en gång i veckan? Som det är nu så måste man äta, dricka, kissa och bajsa JÄMT! Äckligt, tidskrävande och ett väldigt slöseri med jordens resurser. Sen det här med att man ska ha ett ägg i magen som ska mogna och lossna en gång i månaden och spolas ut ur kroppen med blod?! HUR tänkte du? (Jag vet att Anders och Måns har tagit upp det här i sitt program, så jag hoppas inte jag slår in öppna dörrar här) Men jag förstår inte. Ett ägg som ska sköljas ut ur fittan med blod, i en hel vecka och i smärta och illamående?! Jag skulle nästan heldre kräkas ut det där ägget en gång i månaden och sen skulle de va klart. Nån bättre lösning måste du ju fan kunna komma på. Sen har jag också viss kritik mot hur barn blir till. Man ska altså gå runt och vara tjock i 9 mån och sedan trycka ut ungen ur ett aldeles för litet hål? Och varför just kvinnan? Och hur ska man göra om man är homo? De här måste kunna gå att lösa på ett smidigare och smärtfriare sätt. Jag återkommer kring detta.

MVH Karolina Strömberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0