Double the doze

Vem har lurat i oss alla att livet ska vara så jävla lätt hela tiden? Det är som en masspsykos, alla verkar tro att livet ska vara som en tecknad film. Vi knaprar soloft för vi tror att våran ledsenhet och tomhet beror på att det är något fel på OSS, fast det egentligen är samhället som hela tiden gör ramarna för vad som anses normalt snävare och snävare. Det är liksom normalt att vara ledsen när någon sviker dig, när killen gör slut, när allt känns åt helvette en helt vanlig tisdag. Det är hälsosamt att sörja. Vi lär oss av våra kriser, dom gör oss starkare. Men i det här samhället premierar vi alla som förtränger sin ledsenhet, för vi vill bara ha människor som tänker positivt och vårdar sina personliga varumärken och skrattar hela vägen till apoteket.

Kommentarer
Postat av: Johan

Word up. Min plan är att gå genom hela livet utan att nånsin käka fabricerad lycka. Inga toppar utan dalar.

2009-05-13 @ 20:59:00
Postat av: Korro

Men om man är sjuk så behöver man medicin. Om man inte funkar som människa. Det jag menade var mest att alla verkar så livrädda för att vara ledsna och visa att man är ledsen.

2009-05-14 @ 10:27:31
Postat av: Sanna

Oh, ja.. Det värsta som finns är en människa som inte mår bra.



Lite:

Att säga att man är deprimerad är ok.

Att vara det är inte ok.



Testa att skippa att svara "bra" på frågan hur du mår, iaf om det är så att du faktiskt inte känner dig bra. Säg hur det är istället.



Finns det något som är läskigare än att blotta sig och inte bli acccepterad? Det är en stor anlending till att människor är rädda, åt båda hållen, tror jag iaf..

2009-05-14 @ 14:21:09
Postat av: Korro

Ja eller hur Sanna?



Grattis till intervjun btw! Du måste uppdatera mig om hur de gått! :)

2009-05-14 @ 14:44:23
Postat av: Sanna

Ska på intervju nu på måndag 25:e...En smula nervigt!..Jag har heller ingen back-up-plan om jag INTE kommer in, vilket är lite sådär eftersom jag håller på och byter min lya och flyttar ner. Men jag SKA in, och eh.. back-up-planer är för losers ? =P



Jag ska definitivt tänka på det du skrev förut, bra råd! Något du vill tillägga? =P



Jag uppdaterar dig på hur det gick sen ;P

2009-05-20 @ 07:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0