What is love?

Jessica har skrivit en så fin dikt om våran vänskap. Jag känner att jag måste publicera den här. Vill dock påpeka att vi aldrig har snattat några läppstift, utan att vi endast nämnt att "oj vad lätt det skulle kunna vara att snatta läppstift på NK". Host host. Annars tycker jag dikten är jättefin och Jessica har fått med både berättelsen om psykosen i Köpenhamn (ett eget inlägg bara det) och den klassiska HDK-festen för några år sedan.

Vad är kärlek? (What is love?)

Att åka mellan oss i spårvagn nummer fyra
Att snatta läppstift som egentligen är dyra

När vi snurrar kring en pelare fastspänd i taket,
ofta ganska osmidigt och lite halvt naket

Att kissa i lådor, trampa snett och dricka drinkar,
Sjunga karaoke och blanda rosa bål i hinkar

När vi blandar alldeles för stark piña colada,
har för höga klackar men ändå är så glada

Att åka till Danmark och göra nåt jag redan gjort,
för tiden gick för långsamt och resten väldigt fort.

Att styra upp en tombola utan några priser
Att vara snygga när vi rapar och fiser

När vi åker bort i turnébussen med bandet,
långt ner i skåne och långt ut på landet.

Att jag har en äkta vän på andra sidan götet
och att du tar hand om mej när jag hamnat bakom flötet


Kommentarer
Postat av: jessica jones

tihi, fast såg att jag skrivit fel, så det ska vara "Att styra UPP en tombola UTAN några priser"

pusspuss!

2009-10-18 @ 19:34:53
URL: http://www.cherryfuck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0