Hantverksmäns-hatet

Under den senaste tiden har ett hat börjat gro i mig. Hantverksmäns-hatet. Det är ungefär lika välgrundat som Sverigedemokraternas partiprogram och bygger i mångt och mycket på ren känsla. Mina starkaste argument för mitt hat lyder som följer:

* Man lämnar sin lägenhet i två månader för att få badrummet renoverat och bor vid 25 års ålder hemma hos sina päron. Päron! Två månader!! Förstår ni? Folk har dött för mindre saker.

* Man lämnar sin lägenhet i gott skick och som vegetarian. Vad hittar man när kommer tillbaka? Jo, vitlöksbaserad köttfärsås strategiskt utspilld i micron.

* Det går inte att komunicera med dom sluga jävlarna för dom har ingen verklighetsuppfattning. "Jo men de kommer vara klart till helgen". Sen kommer man hem där på fredan och toan står i hallen och man har ingen lampa och inget varmvatten. "Jaha? Du tänkte att du skulle kissa och bajsa och dusha och titta dig i spegeln i helgen? jahaa. Men de visste ju inte vi!"

* Jag tycker alla hantverkare ska åka tillbaka dit dom kommer ifrån, dvs typ Lindome och Hällesåker och låta oss i våra fiiiina och anrika lägenheter i Bifrost vara ifred. Där kan dom skvätta köttfärssås och bajsa i hallen så mycket dom vill.

Är ni inte med mig så är ni med hantverkarna. Bara att välja lag.

Kommentarer
Postat av: Linkan

jag är med dig.

2008-11-20 @ 18:31:53
Postat av: Anders

fy fan va rätt!

2008-11-21 @ 14:19:16
Postat av: jessica

jag ville hellre ligga hemma och knulla än att få besök av en hantverkar-snubbe som skulle fixa min badrumsruta, så jag ringde upp för att avboka:



jag: hej jessica heter jag, du skulle komma och fixa min ruta idag

han: nejmen tjeeenare jessica (som om vi var bästa polare eller nåt)höhöhö

jag: eh..hej. jag är typ sjuk, så du kan inte komma idag..

han: höhöhö

tystnad

han: jaha men det kanske inte är nåt att skratta åt

jag: eh, nej. jobbar du i nästa vecka?

han: jag jobbar dygnet runt för dej jessica svettigt-hantverkar-smajl-via-telefonen

ska vi säga på måndag? det kan hända att jag glömmer bort det, men isåfall är det bara att ringa och påminna mej

jag: eh.. okej..

han: ha det jättebra så länge! hejhej



typ, hjälp?

2008-12-17 @ 17:14:41
URL: http://sugartrash.blogspot.com/
Postat av: Kusin Eva

Du också? Jag flyttade hem till mina föräldrar ett halvår när jag var 25 pga separation, bostadsbrist och studielånsuppehåll (det senare visste inte dom, men det var ganska avgörande...), och snacka om skräckupplevelse! När de fick veta att jag hade lagt mina ynkliga sparpengar på en sju veckor lång resa till USA slutade de prata med mig - de tyckte att det var ett så idiotiskt beslut. I själva verket räddade jag livet på mig själv - jag hade precis skrivit TVÅ underkända tentor (statistik & nationalekonomi) och valde mellan Mölndalsån och att hitta på något att se fram emot. Det blev Staffan som hamnade i Mölndalsån... Men han överlevde!

2009-01-06 @ 22:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0