Mina kärnvärden är...

Det är ingen idé att skriva blogg tänker jag ibland. Jag är nämligen inte så speciellt bra på att vårda mitt personliga varumärke. Jag gillar liksom att bjussa på mig själv på ett sätt som vissa påstår kan vara lite riskabelt. Så om eventuella "viktiga" människor går in och läser här så finns risken att dom tror att jag är helt out = inget jobb, ingen framtid, inga event.

Det här med att tänka sig själv som ett varumärke gör mig i övrigt så oerhört trött. Ska vi alla gå runt och leka perfekta varumärken hela dagarna eller? Hur skulle världen se ut då egentligen? Inga snuskiga skämt, inga rejäla fyllor, vi skulle alla gå runt lika stiffa som Ebba von Sydow i för höga klackar och dricka högst två glas vitt vin under en fest. Inga mjukisbyxor, inga fuldagar, inga sköna personligheter. Fan. Kan vi inte sluta med den här konstiga varumärkesleken?

Eller ok. Här är mina tre kärnvärden:

- nervositet
- sociala svårigheter
- anpassningsproblem

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tycker inte du ska sluta blogga. Dels för att jag vill fortsätta läsa =P och dels för att om du har tid och lust, så varför sluta med det pg.a att andra människor kanske, eventuellt, kan ha ett problem med att du är öppen och rak om vad du tänker på? Herrgud, vi är väl ändå mångfacetterade individer? (hej ordbajseri och hädande i samma mebning) Och bara för att du skriver en sak här som någon kanske tycker är excentriskt eller konstigt eller vad tusan som helst, så betyder det ju inte att du inte kan vara en professionell yrkesmänniska?



Jag måste bara fråga: hur är utbildningen förresten? Jag har sökt in till hösten ^^

2009-04-24 @ 09:35:43
Postat av: korro

åå va gulligt skrivet! nu blev jag aldeles glad! jo jag gillar utblidningen jättemycket. och många trevliga människor träffar man! lycka till och hoppas du kommer in!

2009-04-24 @ 21:13:08
URL: http://denna
Postat av: Sanna

Vad bra att du blev glad ! =)



Jag är sjukt nervös över att jag inte ska komma in. =( Nu är ju min ansökan redan skickad, men har du några tips i övrigt? Jag trooor nog att jag ska lyckas knipa till mig en intervjuplats =P

2009-04-28 @ 18:53:32
Postat av: karro

Mina tips är nog att våga skryta lite grann. Våga ta i lite när du berättar om vad du gjort och hur dina positiva egenskaper är. tänk att du är en kille, dom brukar kunna skryta på rätt bra. sen tycker jag du ska berätta vad du har lärt dig av dina erfarenheter, även om du tex jobbat på ett jobb som inte är så "flashigt" så kan du ändå berätta om det och vilken erfarenhet de gett dig. jag jobbade i ett sjukhuskök länge och lärde mig massor pga alla olika människor som jobbade där.. Läs på lite om event marketing är också ett tips och läs lite om själva utbildningen. kram!

2009-05-01 @ 21:15:50
Postat av: Sanna

Ah, jo, jag kör med mental pepp redan nu. Lite "klart jag kommer in"-tänk skadar inte ^^ Jag håller verkligen tummarna, jag står i startgroparna för att byta lägenhet och flytta ner från Stockholm så det vore ju surt att inte komma in...och utbildningen i Kungälv lockar inte riiiiiktigt lika mycket....;P



Tack för tipsen! =D kram!

2009-05-05 @ 16:55:24
Postat av: Sanna

Jag ska vidare på intervju! =D





..måste ju bara uppdatera dig ;P

2009-05-08 @ 16:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0