Veckans lista:

Vissa tecken tyder på att jag på senare tid har blivit kärring. Nämligen:

- Jag förstår mig inte på punkscenen längre. JAG FÖRSTÅR INTE! Jussi och jag brukar ofta sitta och prata om vart den här världen håller på att ta vägen egentligen. All den här jävla emon låter bara som nightwish blandat med blink 182 i mina öron. Och detta leder mig osökt in på nästa punkt...

- Kidsen! Vafan håller ni på med? Ni ser för jävliga ut. När jag var ung va jag väl heller inte så jävla snygg, men jag hade iaf smakfulla refferenser. Nämligen tjejerna i Lunachicks och senare Bettie Page. Men ni, ni är ju helt OUT! Fan va ni ser ut! Ungdomskultur i all ära, men ni ser fan inte kloka ut så som ni blandar stilar och refferenser helt historielöst. Det är blåa extensions av plast, rosa ravebyxor från helvettet och nitskärp från 2001. Gothisk lolita möter rave, möter japanskt, möter punk möter emo. Ungefär som att dricka sprit, öl, cider, rödvin, whiskey och sen spy. Shape up föfan!

- Jag börjar, likt många andra i min generation, bli nostalgisk över 90-talet. Jo tjena, här sitter jag och lyssnar på Suede. Jag är dock glad att det inte har gått så långt som att jag har börjat uppskatta oasis på äldre dar. Men fan, eurotecno är ju för jävla gött. uts uts uts.

- Jag har insett att jag är jag, och det är inte så mycket man kan göra åt den saken. Jag skiter liksom i vad "folk ska tycka" och sånt där tonnårigt. "Synd för er som inte gillar mig, där missar ni nåt " liksom.

- Häromdagen på Åhlens med Calle så sa jag, "jag ska bara slå ett öga på skorna". SLÅ ETT ÖGA PÅ... va?

Nu tröttnade jag.
Snart kommer en till lista, håll till godo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0