The world owes me so fuck you!

Vissa människor tycker inte att jag är värd några pengar ifrån livets försäkringskassa. Dom tycker att man ska stå för sina handlingar eller nåt sånt. Men om man är lite småfull och trillar och slår sig i ansiktet, får man pengar för sina ärr då? Eller ifrågasätter vi intaget av den där sista ölen? Eller om man är lite klantig och cyklar omkull? Då kanske man inte är värd några pengar för det var ju egentligen jävligt dumt att cykla sådär fort genom den grusbeklädda kurvan? Och jag kanske inte borde valt att bli psykiskt instabil som en tonnåring när jag var 21? Jag kanske skulle gått den raka vägen istället för den där krokiga jag nu valde? Ja det finns många sätt att se på saker och ting. Själv väljer jag att se det som att livet tar oss både lite hit och dit, och att våra tillsynes fria val inte alltid är speciellt fria.

Kommentarer
Postat av: max waxlax

ja korro, det är ju så här i livet att man gör alla val när man knappt är könsmogen och sen måste man stå för dom forever and ever. typ om man ska jobba med barn, på bank eller om ska gå på psykofarmaka och ha frikort till psykiatriska mottagningar när man blir stor.

2009-03-31 @ 13:26:06
Postat av: Anonym

ja du max. men tänk vilka dumma val vissa gör va? bo på gatan? varför vill man de? eller att bo i uganda? va?

2009-03-31 @ 19:40:53
Postat av: Anonym

ja, varför? VARFÖR???

2009-04-03 @ 16:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0