Åt dem som har, ska vara givet.

Jag tänkte skriva en låt om hur stadsminister Reinfeldt får en djup depression och börjar karva sig i armarna. Hur Reinis faller djupt och hårt genom samhällets allt glesare skyddsnät. Men det blev lite krystat kände jag. För innan Reinis ens hade börjat närma sig depressionens dimma hade ju folk reagerat. Filippa hade väl hintat om privat psykolog och personlig utväcklings-jadi hadi. Hans karriärscoach hade börjat med intensivare pepp på livet-övningar. Hans fucking mamma är ju till och med psykolog så även där känns min text tvivelaktig. Fan. Jag vill ju se Fredde leva på 5000 spänn i månaden. Jag vill se en psykotisk Fredde bli utförsäkrad från sin sjukkassa för att man nu mera inte får lov att vara sjuk i mer än 2 år. Jag vill se Fredde lipa på psykakuten. Sitta där i ett oinrett rum med kala väggar. Tyvärr så finns inga krokar du kan hänga upp din Armanikavaj på Fredde, för du är så jävla suicidal att du får sitta i ett rum utan klädhängare! Ha! Sen kommer refrängen och alla sjunger med! Kanske inte så dumt ändå?

Kommentarer
Postat av: jussi

bästa inlägget någonsin

2009-10-29 @ 23:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0